Exibindo 21-40 de 1236 resultados.
IDTítuloAutoresAno
1322Effectiveness of educational interventions in knowledge, attitude, and practice for preventing respiratory infections: a systematic review and meta-analysis LINHARES, Francisca Márcia Pereira
 et al
2022DetalhesLink
1340Effects of an educational intervention with nursing professionals on approaches to hospitalized smokers: a quasi-experimental studyBONI, Fernanda Guarilha
et al
2022DetalhesLink
1320Emprego do Data Envelopment Analysis (DEA) para estimar a eficiência escolar MUNIZ, Rita de Fátima
et al
2022DetalhesLink
1338Evaluation of a Formative Intervention on Sexuality and Gender for Early Childhood Education TeachersBLANKENHEIM, Thais
PIZZINATO, Adolfo
COSTA, Ângelo Brandelli
2022DetalhesLink
1323Evaluation of the knowledge of dental trauma in academic students of pedagogy and physical education coursesSILVA, Jéssica Giovani da
et al
2022DetalhesLink
1339Exame Nacional de Desempenho dos Estudantes e a qualidade do ensino superior em saúde brasileiroOLIVEIRA, Bruno Luciano Carneiro Alves de
et al
2022DetalhesLink
1297Executive Functions in the Prediction of Academic Performance in Elementary EducationDIAS, Natália Martins
PEREIRA, Ana Paula Prust
SEABRA, Alessandra Gotuzo
2022DetalhesLink
1336Factors associated with the academic performance of Nutrition students at a public university in southern BrazilSOAR, Claudia
et al
2022DetalhesLink
1344Foco nas políticas de avaliação, na regulação e na supervisão dos institutos federais de educação, ciência e tecnologia a partir de atos normativosBERNARDES, Joelma dos Santos
et al
2022DetalhesLink
1319Formal language assessment in low-educated persons with aphasia: can the lesion effect be distinguished from the education effect? MEDEIROS, Natalia Malagueta de
ORTIZ, Karin Zazo
2022DetalhesLink
1329Formação em Educação Física no contexto de saúde pública nos melhores cursos do BrasilTRACZ, Eduardo Henrique Casoto
 et al
2022DetalhesLink
1293INSTRUMENTOS DE AVALIAÇÃO E PARÂMETROS DE QUALIDADE PARA A EDUCAÇÃO INFANTILGUERRES-ZUCCO, Dirce
ZANELLA, Andreia
COUTINHO, Ângela Scalabrin
2022DetalhesLink
1342Impacts of a full-time school program on learning, school’s composition and infrastructure: The case of public schools in the state of São Paulo - BrazilFUKUSHIMA, Ian Shinji Ferreira
QUINTÃO, Giovanna Pavlovic
PAZEELLO, Elaine Toldo
2022DetalhesLink
1291Improvement of Educational Products Validation form in professional postgraduate programs ZIHLMANN, Karina Franco
MAZZAIA, Maria Cristina
2022DetalhesLink
1355Inserção do Teste de Progresso num curso de Medicina paulista: relato de uma experiência bem-sucedidaCRISTÓVÃO, Helena Landim Gonçalves
et al
2022DetalhesLink
1325Instrumentos de avaliação no ensino de tomada de decisão compartilhada em cursos de Medicina: uma revisão integrativaPEDREIRA, Paulo Geovanny
BATISTA, Nildo Alves
FERREIRA, Beatriz Jansen
2022DetalhesLink
1290Ligas acadêmicas e formação médica: validação de um instrumento para avaliação e percepção discenteMISAEL, Jailton Rocha
SANTOS JÚNIOR, Claudio José dos
WANDERLEY, Flávia Accioly Canuto
2022DetalhesLink
1351O Teste de Progresso na residência médica em ginecologia e obstetrícia: a experiência nacionalROMÃO, Gustavo Salata
et al
2022DetalhesLink
1360O acesso do estudante com deficiência visual à educação superior: análise dos microdados do exame nacional do ensino médio (ENEM)LERIA, Lucinda A
 et al
2022DetalhesLink
1292O ensino no tempo do nacional-desenvolvimentismo no Pará (1957-1961): qualidade, avaliação e expansão BENCOSTTA, Marcus Levy Albino
MELO, Clarice Nascimento de
MORAES, Adhilio Wictor Almeida de
2022DetalhesLink